Status för marknadsföring via e-post på B2B-marknaden
E-postmarknadsföring nÀmns ofta som den mest effektiva kanalen nÀr B2B-företag ska generera nya leads. Men hur ofta anvÀnder du egentligen e-post för att kommunicera, ta hand om, eller sÀlja tilldina mÄlgrupper? Och uppnÄr du önskade resultat?
I vĂ„r helt nya undersökning har vi analyserat hur 1 000 B2B-företag anvĂ€nder e-postmarknadsföring. Under 90 dagar samlade vi in data om nĂ€stan 4 500 marknadsföringskampanjer. Ta del av hur e-postfrekvens, design, personlig anpassning, âcall-to-actionsâ och prenumerationshantering pĂ„verkar kampanjresultatet.
Om du arbetar med B2B-marknadsföring Àr detta en intressant rapport att lÀsa!
I denna guide kan du lÀsa om:
- Varför mÄnga B2B-företag misslyckas med e-postmarknadsföring
- Vilka typer av e-postkampanjer som Ă€r âbĂ€st i klassenâ
- Goda rÄd och praktiska tips om hur du kan anvÀnda e-postmarknadsföring för att skapa tillvÀxt