I denna video
I avsnitt fem pratar vi om det högintressanta ämnet kundresan som går hand i hand med CRM:et – att alltid sätta kunden i fokus.
Kundresan handlar om totalupplevelsen som en kund har med ditt företag från A till Ö genom hela kundens livscykel med företaget. Den omfattar alla interaktioner som kunden har på tvären av alla kanaler, enheter och kontaktpunkter. Enkelt beskrivet kan kundresan delas in i tre olika delar ”innan en potentiell kund köper av dig”, ”när den potentiella kunden beslutar sig för att köpa av dig” samt ”efterköpsaktiviteter för att skapa lojalitet”. Vi dyker ner i dessa tre olika delar med tonvikt på del 2 och 3 för att visa på hur SuperOffice kan hjälpa er att skapa den upplevelse som ni önskar ge era kunder.
- Aktiviteter knutna till försäljningen – vad ska du göra och vad har du ”glömt” att göra
- Hur intressenter är knutna till försäljningen
- Hur säljare och försäljningschef får bra kontroll över den egna och gruppens pipeline
- Hur du kan använda säljguiden för att få en fantastisk översikt av aktiviteter och dokument knutna till den pågående affären
- Hur du definierar och skapar försäljningstyper
Presenteras av Jacob Jönsson och Stefan Rydén.