Utveckla din verksamhet med ERP- och CRM-integration
Vissa saker är helt enkelt bättre tillsammans – som ERP och CRM. Integrera ditt ekonomisystem med ett CRM för att matcha de resurser du har med det dina kunder behöver. Låt oss visa dig hur.
Ditt ERP vet historien – men vad sker i framtiden?
Ditt ERP-system är utmärkt på att spåra tidigare transaktioner och övervaka nuvarande lager, men vad händer med att förutsäga framtida försäljning eller upptäcka dolda möjligheter? Utan ett CRM tvingas du gissa, sitta fast med manuella processer och hantera fel siffror från kalkylblad som ej uppdateras. Genom att integrera ditt ERP med ett CRM kopplar du samman historien med potentialen.
Omvandla rådata till handlingsbara insikter, frigör tillväxtmöjligheter och befria ditt team från tidskrävande manuella uppgifter.
Så här fungerar det
-
Integrera ERP-systemet med CRM-plattformen
-
Synkronisera realtids-data automatiskt
-
Använd samlade insikter i den dagliga verksamheten
Undvik silos
Koppla samman marknadsföring och försäljning så att de arbetar som en enhet mot samma mål. Säkerställ kommunikation, undvik dubbelarbete och lägg grunden för ett bra teamarbete.
HejdÄ kalkylblad och manuella processer
Fler kunder innebär en mer komplex försäljningsprocess. Genom att kombinera ERP och CRM får du en skalbar lösning som ökar effektiviteten.
BehÄll viktig kunskap
Ditt team har värdefull kunskap och insikt om kunderna. Genom att kombinera ERP och CRM säkerställer ni att informationen inte går förlorad och kan delas mellan teamen, vilket gör att viktig information alltid sparas och finns tillgänglig – även när organisationen förändras.
"Genom att digitalisera kundresan har vi ökat intäkterna med 50%."
Dag Erik Heier, CEO Igland Garasjen AS
Koppla enkelt ihop med verktyg du redan använder
-
Visma Business Sync
Anslut ditt SuperOffice CRM med Visma Global för att synkronisera kunddata och visa viktig ekonomisk information, såsom fakturadata eller utestående beställningar.
-
E-conomic Sync
Med e·conomic onlinebokföring och SuperOffice CRM kan du njuta av fördelarna med att ha dina två viktigaste kunddatabaser sömlöst integrerade.
-
Microsoft Dynamics NAV Sync
När en offert blir en order, lägger du ordern i SuperOffice Quote, och informationen skickas direkt till Dynamics NAV för fakturering, inklusive de senaste produktdetaljerna, rabatterna och priserna.
-
Tripletex Sync
Synkronisera kunddata och visa viktig ekonomisk information, såsom fakturadata eller utestående beställningar, med Tripletex Sync i SuperOffice.
-
Visma Global Sync
Visma Global Sync kopplar samman SuperOffice CRM med Visma Global, synkroniserar kunddata och visar viktiga ekonomiska detaljer som fakturor och ordrar.
-
PowerOffice Go Sync
Synkronisera kunddata och visa viktiga ekonomiska detaljer, som fakturor och utestående beställningar, med PowerOffice Go Sync direkt i SuperOffice CRM.
Dina affÀrsbehov, vÄra partnerlösningar
Våra SuperOffice-experter och partners ser till att ditt CRM-system skräddarsys efter dina unika behov. Vi har en partner för varje steg för att säkerställa din CRM-framgång. Allt från implementering, datamigrering, anpassade lösningar och mycket mer.
Liten investering - stor framgång
-
Sales
Automatisera och hantera pipeline, skapa offerter och följ affärernas utveckling
Från
SEK 622
Per användare/månad
-
Service
Förbättra svarstiden och relationen med kunderna
FrånSEK 497
Per användare/månad
-
Marketing
Fånga, engagera och skicka riktad kommunikation till din målgrupp
Från
SEK 3.108
Per site/månad
-
CRM Suite
Den kompletta lösningen för att bygga relationer genom hela kundresan
Utforska
FULL SUITE
Läs mer
VANLIGA FRÅGOR
SuperOffice kan integreras med Visma NXT, Microsoft Business Central, Tripletex, PowerOffice, Visma.NET, e-conomic, Fortnox, Monitor, iScala och flertalet andra ERP-system.
Data synkroniseras genom schemalagda aktiviteter, realtids-triggers och händelsebaserade uppdateringar. Fält som "företagsnamn" i SuperOffice matchar kundnamnet i ERP-systemet. Robusta regler för konfliktlösning säkerställer datans noggrannhet och förhindrar duplicering. Läs mer om säkerhetsåtgärder på vårt Trust Center.
SuperOffice erbjuder två integrationsmetoder. API-baserad integration möjliggör realtidsdatakommunikation och tillgång till kund-, produkt- och orderinformation. För äldre system används filbaserad integration för schemalagda datatransfereringar (via CSV eller XML) för att säkerställa kompatibilitet.
ERP-data, såsom omsättning för innevarande år eller föregående år, kan läggas till i fält i SuperOffice och användas i dashboards och rapporter. Om det stöds är det också möjligt att skicka data tillbaka till ditt ERP-system.
Ja. Standardintegrationer gör det möjligt att visa historiska beställningar och fakturor. För filbaserad synkronisering hanteras detta vanligtvis genom en webbpanel inom SuperOffice.
Ja. Du kan kombinera ERP- och CRM-data genom att överföra den till SuperOffice eller extrahera den via Database Mirroring Service. Detta gör det möjligt att skapa enhetliga rapporter med verktyg som Power BI eller Qlik.
Nej. Alla behöver inte ha en ERP-licens. SuperOffice-integrationer gör det möjligt för användare att skapa offerter, lägga beställningar och visa bokföringsdetaljer direkt i CRM:et utan att behöva separat åtkomst till ERP.
Redo att börja din ERP + CRM-resa med oss?
Du har redan kommit så här långt. Upptäck hur du enkelt kan komma igång med din skräddarsydda CRM-resa genom att prata med en av våra rådgivare redan idag.
Tillsammans går vi igenom:
- Dina tillväxtstrategier och affärsmål
- Introduktion till SuperOffice CRM-suite
- Nästa steg i din ERP + CRM-resa