Att gå i kundens skor - hur kundcentrerade organisationer levererar rätt kundupplevelse
Date
Torsdag
30 maj
Time
08:30
Location
Kungsportsavenyn 21
Price
Gratis
Välkommen på en inspirerande frukostföreläsning med Helén Rigamonti, föreläsare, inspiratör och mentor inom Customer Experience. En föreläsning på temat kundupplevelse och varför nöjda kunder är extra viktigt i tuffa ekonomiska tider.
Anmälan hittar du längst ner på sidan.
Om föreläsningen:
Att ha fokus på att den emotionella upplevelsen i hela kundresan är nyckeln till kundernas hjärtan. Idag är detta en av de främsta framgångsfaktorerna och alla organisationer behöver systematisk leverera rätt kundupplevelser. Är er organisation redo att förstå upplevelsen från kundens synvinkel och verkligen gå i kundens skor? Helen berättar hur du med CX-verktygslådan bygger långvariga och hållbara relationer med både medarbetare och kunder och skapar en gemensam intern kompass baserad på kundinsikt.
Modererar gör Calle Wellenius, Director Business Development, SuperOffice Sverige. Calle berättar mer kring vikten av att koppla ihop din kundservice med övriga delar i verksamheten för att kunna leverera en förstklassig kundupplevelse baserad på insikter och kunddata och hur SuperOffice Service kan vara en del av den helhetslösningen.
Vi delar insikter om:
- Kundupplevelse som konkurrensmedel – varför är det viktigt?
- Vad innebär Customer Experience management och hur hänger det ihop med kundservice?
- Vikten av en kundcentrerad kultur, ledarskap och rätt organisatoriska förutsättningar för att leverera rätt kundupplevelse.
- Hur SuperOffice Service kan bli en viktig del i din framgångsresa.
Talare
Helén Rigamonti
Heléns passion är att göra kundens röst hörd i organisationer när hon agerar inspiratör, mentor och strategisk rådgivare inom Customer Experience (CX) - läran om kundupplevelser. Hon har lång erfarenhet som chef och ledare i både privat och offentlig sektor, även internationellt. Nu undervisar hon i CX Management på bl.a. IHM Business School. Genom att kombinera sin bakgrund inom organisationsutveckling med nuvarande roller som författare, interimchef, utbildare och föreläsare strävar Helén efter att förbättra organisationers kundupplevelse och driva kundcentrerade förändringar. Helen är svensk ambassadör och ledningsgruppsmedlem i den Europeiska Customer Experience organisationen samt författare till boken "Customer Experience Management på svenska - att systematiskt leverera rätt kundupplevelse".
Helén på LinkedIn
Anmälan
Agenda:
08:15 - 09:00: Dörrarna öppnas, registrering och frukost
09:00 - 10:30: Calle & Helén på scen
10:30 - 11:00: Stanna gärna kvar och träffa oss, Helén och andra
vänner i branschen för värdefullt nätverkande och erfarenhetsutbyte.
Hitta hit:
Convendum, Kungsportsavenyn 21, Göteborg.
Vid frågor:
Vänligen kontakta heidi.peltonen@superoffice.com